[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ row_boxshadow=” row_boxshadow_color=” row_boxshadow_width=’10’ link=” linktarget=” link_hover=” padding=’0px’ highlight=” highlight_size=” border=” border_color=” radius=’0px’ column_boxshadow=” column_boxshadow_color=” column_boxshadow_width=’10’ background=’bg_color’ background_color=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_breaking=” mobile_display=” av_uid=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-ju45d6xv’ admin_preview_bg=”]
Parijs, de lichtstad of de stad van de liefde? Rome? de eeuwige stad! Las Vegas, Sin City. En Brugge? Da’s voor velen het Venetië van het Noorden. Of was dat nu Amsterdam? Vanuit toeristisch standpunt worden vaak dergelijke associaties gemaakt met grote steden. Toch is het omschrijven van een stad in één zin quasi onmogelijk. Iedere stakeholder (toerist, inwoner, ondernemer, ..) kijkt op een andere manier naar de plaats waar hij woont, werkt, leeft, onderneemt, ..
Het DNA van een stad of gemeente is een complex gegeven, met een grote gelaagdheid. Het is een mix van economische, ruimtelijke en sociale bouwstenen die in de loop der jaren opgebouwd werden.
Toch is het als stad of gemeente heel belangrijk om te weten wat de verschillende stakeholders over u denken. Wat betekent de stad of gemeente voor u? En weet u waar uw stad of gemeente mee geassocieerd wordt? Volgens Qu, Kom & Im (2011) kunnen we het beeld die de buitenwereld heeft van een stad/gemeente onderverdelen in drie luiken:
- Het cognitieve imago
(de kennis en opvattingen die mensen hebben over een stad/gemeente) - Het affectieve imago
(de gevoelens die een stad/gemeente bij iemand oproept) - Het unieke imago
(de verschillende die mensen waarnemen tussen uw stad en andere steden)
Deze drie onderverdelingen bepalen hoe steden/gemeenten gepercipieerd wordt door verschillende doelgroepen. Zowel de identiteit als het imago hebben een invloed op elkaar.
Bij URBAN vinden we dat steden en gemeenten meer moeten uitgaan van hun eigen kracht en karakter. Waar ligt de kracht van uw gemeente? Wat is uw verhaal? Geen evidente denkoefening, maar wel noodzakelijk. Want elke stad of gemeente heeft een eigen DNA. Dat DNA kunnen we zien als de onderscheidende factor, verbonden met de lokale identiteit. Met URBAN brengen we (samen met de opdrachtgever) altijd eerst het DNA van een stad of gemeente in kaart, en proberen uw lokale identiteit echt te begrijpen. Dat is voor ons steeds het vertekpunt. We gaan na wie u bent als stad of gemeente. Of wie u eventueel zou willen zijn..
We helpen steden en gemeenten om hun DNA bloot te leggen, te ontwikkelen en uit te spelen naar de buitenwereld toe. Het blootleggen van het DNA doen we steeds met zoveel mogelijk betrokkenen. Denk bv. aan inwoners, ondernemers, ambtenaren, politici, verenigingen, etc. Zo wordt het DNA van een stad of gemeente iets van ons allemaal. Door verschillende stakeholders inspraak te geven creëert u draagvlak en vertrouwen. Dat vergemakkelijkt de participatie in latere fases van een project. Als het DNA op punt staat wordt dit door ons als basis gebruik voor de uitwerking van een visie, beleid of andere concrete projecten.
Meer weten over hoe URBAN u kan helpen bij het vormgeven, ontwikkel en uitspelen van uw DNA naar de buitenwereld?
[/av_textblock]
[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ row_boxshadow=” row_boxshadow_color=” row_boxshadow_width=’10’ link=” linktarget=” link_hover=” padding=’0px’ highlight=” highlight_size=” border=” border_color=” radius=’0px’ column_boxshadow=” column_boxshadow_color=” column_boxshadow_width=’10’ background=’bg_color’ background_color=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_breaking=” mobile_display=” av_uid=”]
[av_image src=’http://urban-impact.be/wp-content/uploads/2019/04/DNA.png’ attachment=’4556′ attachment_size=’full’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ copyright=” animation=’no-animation’ av_uid=’av-ju45wvbu’ admin_preview_bg=”][/av_image]
[/av_one_third]